tisdag 26 november 2013

Inspiration: Hemgjord julkalender!

Tänkte att ni kanske ville ha lite inspiration inför advent...
Jag har samlat bilder och länkat till sidorna så kanske ni hittar precis det som ni söker om ni tänkt göra en egen kalender iår!

Julkalender från Miaas Blogg
Här finns allt från strumpor till små paket! 
Julkalender från Pappersbiten
Julkalender från Styleroom
 Paketen behöver ju inte vara upphängda, utan kan lika väl ligga på ett fat...
Julkalender från Styleroom

Adventskalender från Mit liebe Handgemacht
På denna tyska blogg finns utförlig beskrivning och ritning hur man gör denna kalender.



Hittade en till tysk sida, Minimalisti.de. Här fanns otaliga adventskalendrar i olika färger och former!

Kalendrar från Hjärterum
 På Hjärterum blogg hittade jag ett inlägg med kalender-inspiration från 2011. Kolla in den! Massor av trevliga bilder!

HÄR hittar ni ett annat samlingsinlägg från Tolis Inredning som postades i nov. 2010.

2012 gjorde jag för första gången en egen kalender till barnen.
Jag hade två godisar i varje paket, och barnen turades om att öppna varannan morgon.
Funkade riktigt bra!

Så här såg den ut!



Gå gärna in HÄR och titta på hur jag gjorde...

Nu är årets kalender klar!


  HÄR kan ni se mera av den...


Kanske det räcker så??
:)




Kitty


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen