torsdag 1 december 2016

Lucka 1


 *Bloggsamarbete*

Nu ska vi dra igång med julkalendern, och det gör vi med ett ryck!

Får jag presentera företaget
catering, lunch, arbetsplatslunch, endivo
(fd. Matservice K. Mård, fd. Strengbergs)

Ett etablerat företag som går tillbaka ända till 1902, med grunden som tobaksfabriken Strengbergs personalkök. Numera är huvudkontoret på Endivo Östanlid med 21 anställda + extra kvällspersonal, och består av flera enheter som tillsammans ger en arbetsplats åt ca 40 personer.

Endivo prioriterar högklassiga och inhemska råvaror. Maten tillreds från grunden av rena råvaror och halvfabrikat används så lite som möjligt. De betjänar kunden med mat och tjänster på ett respektfullt sätt vare sig det gäller vanliga luncher, dop, bröllop eller begravningar. Man kan tydligt se hur den goda arbetsmoralen i en kunnig och motiverad personal reflekteras i det som serveras.

Företagets tjänster:

Catering
Jultiden är en stressig men rolig tid från mitten av november ända fram till julafton. Många företag och föreningar, men även privatpersoner, beställer den populära julgröten.
Julbordet är ändå höjdpunkten! Det finns färdiga menyer, men man kan även få det skräddarsytt för att uppnå alla sina förväntningar. Allt levereras givetvis enligt kundens önskemål.
Sommartid är högsäsongen för släktträffar, läger och bröllop.



Lunch
Måndag-fredag serveras god lunch gjord från grunden i matsalen som rymmer ca 80 personer. Det serveras alltid två olika varma alternativ, fräscht salladsbord, dessert och kaffe.
Ca 30 företag i nejden, stora som små, får även lunchen (inkl. tillbehör) levererad direkt till arbetsplatsen. Större företag kan få lunchen GN-packad (större formar) och mindre företag får den portionspackad.



Sallader & Baguetter
Dagsfärska och omtyckta baguetter och matiga sallader. Distribueras även till företag som beställer mat. Som privatperson är det bra att beställa före avhämtning.



Seniormat
Enskillt packade portioner, anpassade för kunden, som körs ut till privatpersoner i Jakobstadsnejden och delar av pedersöre måndag-söndag, också årets alla helgdagar! Levereras även till 6 olika service- och äldreboenden.
En tjänst som är igång 365 dagar om året.


Här hittar du Endivo på facebook och deras hemsida.

~~~~~       ~~~       ~~~~~

Är så glad att Endivo ville kicka igång årets julkalender här på Drömgården!
Det tror jag att ni också kommer bli när jag berättar följande...
Det blir en utlottning!!!

Endivo ville gärna ge er läsare något extra, och kommer därför att lotta ut en 20 personers Skinksmörgåstårta! (värde 72€)


  • För att delta i utlottningen behöver du skriva i kommentarsfältet här på bloggen, eller maila mig på dromgarden10@gmail.com. Tänk på signatur och mailadress.
  • Vill du ha extra lott kan du dela detta inlägg på facebook/blogg och gilla Endivos facebook-sida. Du kan alltså få max 3 lotter. Kom ihåg att skriva i kommentaren om du gillat eller delat så att jag vet hur många lotter du ska få.
  • Utlottningen pågår 1-6.12.2016
  • Vinnaren dras onsdag 7.12.16 och meddelas personligen på mail, till Endivo, samt syns här på bloggen.
  • Vinnaren får ringa och beställa sin smörgåstårta vid lämpligt tillfälle. telefon: 06-7888750.

Stort tack till Endivo för den generösa vinsten!
Lycka till allihopa!

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

30 kommentarer:

Anonym sa...

Vad roligt att få tips om ett nytt matställe.Deltar gärna i utlottningen med 3 lotter.
H.Lena lena_girl84@hotmail.com

Anonym sa...

Skulle vara jättegött att vinna en smörgåstårta!
Kita Ekstrand.

Anonym sa...

Jag vill ha en lott ��
heddan.forsman@gmail.com

Unknown sa...

Deltar! Gillar och delar ��
Linda_molander@hotmail.com

Anonym sa...

Deltar, gillar och delar med 3 lotter:)
sophia.sodo@jakobstad.fi

Anonym sa...

Skulle vara toppen! Så många gånger har jag tänkt att jag skulle bjufa på smörgåstårta när vi träffas många här hos oss men jag har aldrig gjort någon själv och då blir det aldrig av att jag gör en och inte heller beställer. Visste inte ens att endivo sålde smörgåstårtor :) deltar med två lotter, här och på fb :) malin.granlund1@gmail.com

Anonym sa...

Jag vill ha en lott ☺ katjaahlo@mail.com

Petra sa...

Men det skulle ju smaka ��deltar, g& d petra.nordlund @hotmail.com

Malin Sulkakoski sa...


Deltar gärna ! Skulle vara roligt att vinna !

Heidi sa...

Deltar, gillar och delar! :) heidi_eden@hotmail.com

Eva - Kakkakaffe sa...

Jag vill också vara med och försöka vinna en smörgåstårta!

Anonym sa...

Gillat å delat �� deltar med 3 lotter .... hoppas på vinst!
magga.gran@hotmail.com

Anonym sa...

Deltar med en lott. maicken_@hotmail.com

Daniel Neuman sa...

Två lotter tack, jag gillar Endivo-sidan också, för dom har ju faktiskt bra lunch där :-)

Nina sa...

Jag gillar redan Endivo på Facebook.
Så två lotter till mej, tack!:)
mimminina84@yahoo.se

Anonym sa...

Deras sallade är bara för goda så en smörgåstårta vore jätte trevligt att vinna. Jag ska strax gilla endivos sida så två lotter, tack! Ps. Som jag har väntat på din julkalender 😄👍/ Lotta M

Unknown sa...

Skulle sitta fint med en smörgåstårta! 😋lillemor.kanckos@gmail.com

Nina sa...

Min man vill absolut ha smörgåstårta! :)
nina.bredbacka@gmail.com

Unknown sa...

Deltar, Skulle vara gott, älskar smörgåstårta :)
ellinor Ahlvik-fors

Anonym sa...

Smörgåstårta skulle passa bra till julen! Deltar med två lotter, gillar endivo på fb.
camilla_grankulla@hotmail.com

sara sa...

Gillar också! Så två lotter åt mig :)

Elinor sa...

Oj vad skoj! :) Gillat på fb.
elinor@netikka.fi

camilla sa...

Gillar! De har så goda smörgåstårtor där :)!camillaa1@hotmail.com

Jennica sa...

Skulle vara perfekt med en vinst... gillar och delar på fb ☺
/ jennica.ahlvik@gmail.com

Anonym sa...

Gillat å delat å snålvattnet rinner redan! ����Eva-Lotta Wiik

Anonym sa...

Deltar, gillar och delar :)

Madelen Ahlvik (madelen.sundqvist@hotmail.com)

Cindy sa...

Jag är med! :)

Anonym sa...

Deltar med två lotter. (johanna.akerlund85@gmail.com)

Anonym sa...

Mums! :) Gillar och deltar med 2 lotter, tack! ulrica.flinck@gmail.com

Bohemian Maggie sa...

Halloj det här hade jag missat! Är gärna med i tävlingen (en lott). :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen