onsdag 21 december 2016

Lucka 21



Lucka 21...

3 dagar kvar till julen...

Känner att tiden rinner ifrån mig...

Inte ens dörrkransen har kommit upp på dörren, nej, den står ännu på ett bord intill och lutar uppefter husväggen. Jag har inte ens tagit en bild av årets dörrkrans...

Något som jag tänkt göra i ett par veckor, men inte hunnit med, är att hänga upp mina nya stjärnor i vardagsrummet.
(Då menar jag inte de tre små som hänger i en tom tavelram på väggen till vänster)
Det är likadana stjärnor som i köket, närmare exakt så är det den minsta modellen i vitt som hänger i köket, men i vardagsrummet har jag mixat till det lite.

Jag har en gråbeige stjärna i storlek M och en av både vit och svart i storlek S. Därtill har jag två storlekar av en tunnare och rundare variant i silver.


Fastsättningen är riktigt simpel och naturlig, precis som jag vill ha det.
En gren från björken här i våran skog, en krok och ett snöre.


Är riktigt nöjd med stjärnorna på väggen. De är bara uppbundna, utan lampsladd. Vill jag ha lampa i dem så är det ju bara att köpa sig en sladd... eller 3.


Vad tycker ni om årets julgran då?
Jag suckar...
Snacka om Kalle Ankas julgran!
Vi hjälptes åt i början, sedan fick barnen fortsätta. Men huvuddekoratören är nog 7-åriga dottern. Hon kastade på alla glitter hon hittade, huller om buller! De knallblå glittren och bollarna fick jag hållit på sidan, men jag fick nog kämpa för att de inte skulle hamna i granen de med! Jag är inte så "röd" av mig, men iår har vi en del rött i vardagsrummet, men bara där. Måste ju släppa på tyglarna nångång... Njuter inte av alla färgerna, men resten av familjen är nöjda, och det är ändå det viktigtaste!

(Själv hade jag tänkt ha en enkel ljusslinga, hemgjorda enkla pyssel i vitt, guld och svart, inget glitterband och bollar i vitt, silver och ev. guld...)

Ha en bra dag allihopa!

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen