onsdag 14 december 2016

Lucka 14


Så var vi i lucka 14.
Bara 10 dagar kvar till jul!

I november besökte jag ju Strömsö (som jag nämnt tidigare HÄR och HÄR)

Tänker inte berätta mer om det, ni kan se i julavsnitten som kommer på söndagarna... Två av tre avsnitt har redan sänts, men de finns på arenan (kan hända att de inte syns utanför Finland). Det jag kommer att visa idag är något som inspirerade mig, något som bara var så himla mysigt!

Jag har ritat med vit tusch på mina köksfönster!

När vi satt där i Strömsögården och pysslade våra julkort så gav det julstämning när mörkret lade sig och det vita konstverket i fönstren trädde fram. Så ville jag också ha det hemma. Tror inte att jag är den enda, för när jag gick in till bokhandeln här i stan så köpte jag den sista pennan! Jag pratade lite med expiditen och berättade vad jag skulle göra, och hon sa bara att det var många som hade sett det avsnittet av Strömsö! *Hahaa* Så kan det va... Vill ni kolla in det så har jag en länk HÄR.

Men nu över till mina fönster, och det i form av en film!
Slå på ljudet och luta dig tillbaka!


När man ritar på fönstret så blir effekten verkligen en helt annan när det blir mörkt, jämfört med dagsljus. Visst är det stiligt med nytvättade fönster och bara snygga vita stjärnor som hänger, men kände för en liten extra kick såhär inför julen. Dessutom är det alltid roligt att pröva på något nytt, och jag gillar att teckna, fastän jag inte är särskillt bra på det.
Här hade jag ingen plan heller, utan körde på fritt och det blev som det blev.



Nedan ser ni före jag ritade då det var ljust ute. Och följande bild är tagen en tid efter att det var klart, då det var mörkt ute. Skillnad?? 



Det här var bara så kul!
Funderar på att tvätta bort allt så att jag får rita igen... precis så roligt var det.
Rekommenderar er verkligen att gå och köpa en penna och testa själva!
Men kom ihåg att köpa rätt sort så att det kommer bort från fönstret sen!

Så... 10 luckor kvar då...
Idag är också sista dagen att delta i utlottningen av ett fikakort till nya Robert´s coffee i Jakobstad. För att delta, eller om du vill läsa mer om caféet, så klicka in dig på lucka 11.

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen