fredag 16 december 2016

Lucka 16


Sakta men säkert söker sig julen in i varje rum här hemma. Jag är ju ingen tomtefreak eller hänger massa olika "traditionella" grejer överallt. Njää, jag kanske dekorerar och hänger upp pepparkakor i en gren från naturen (som i lucka 15), gör enkla planteringar, sätter fram nån amaryllis (vit eller grön) och hyacinter (vit), hänger upp stjärnor, ljusslingor och "Tro, hopp & kärlek". Lyktor och ljus, barnens julkalender... lite sånt. Använder ofta naturmaterial, metaller och färgerna vit, grå och svart. Någon enstaka tomte har jag, men de är ganska diskreta.


Nytt hemma hos mig är faktiskt en tomte!
En tomtetjej från Maileg-serien. Jag är ju ingen "röd jul"-människa, men denhär passar ganska bra med våra soffor (det betyder inte att jag gillar våra soffor...)



Var nyligen och hämtade denna från Blossom efter att jag hade turen på min sida och vann den i Sara Rasmus blogg-julkalender (värde 55€).


Tycker hon är riktigt söt. Och dottern blev riktigt förtjust.


Det var allt från min lucka idag!
Vi ses igen i morgondagens lucka...
Visste ni annars att mina luckor publiceras varje morgon redan kl.7.00?!

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen