måndag 26 december 2016

Julafton 2016

Så nådde flunssan även mig!
Sådär passande på min lediga dag så har jag legat under täcket och varit sjuk... Kände av det redan när jag kom hem från jobbet på söndag, då jag tog en powernap för att vila, men vaknade helt igentäppt!
Men nu till kvällen orkade jag mig till datorn en stund och fick klippt ihop lite bilder och filmer från julafton.


Vi började julafton med att äta julmiddag hos makens syster på dagen.



Vi åt massor av god julmat runt det julmysiga dukade bordet.
Där fanns granris, ledbelysning och fat med ljus och äpplen. Ovanför bordet hängde en metallkrans klädd med granris och med levande ljus.

Maten har jag faktiskt ingen bild på. Gänget där var så hungriga så jag hann inte få nån bild.


Vi kollade Kalle Ankas jul från SVT och sedan sökte vi oss hemåt. Hemma väntade julklappar under granen, men tomten kom också på besök med sin säck. Det halvkrassliga gänget (speciellt sonen och maken) tog det lugnt resten av kvällen. Själv skulle jag upp kl.5.15 på juldagen, eftersom mitt jobb aldrig har stängt...


Här kommer ett litet filmklipp.


Hoppas ni haft en trevlig jul!

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen