söndag 4 december 2016

Lucka 4


I lucka 4 gömmer sig det finlandssvenska lifestyle-programmet Strömsö!

I lucka 4 vill jag också lyfta fram projektet #platsförentill
Närmare om det längre ner...

I början av november fick jag vara med om en helt fantastisk dag ute på Strömsö.
(Efteråt bloggade jag om den, klicka här)

Nu ska jag avslöja lite mer...

Vi var ett helt gäng som var där och julpysslade, närmare bestämt var det julkort som gjordes.
Här kommer nu lite bilder från dagen:

Jag och Nina i köket på Strömsö


Alla på Strömsö var så himla trevliga! Man kunde inte annat än trivas och ha det roligt.
Dessutom var det mysigt. Och jag älskar ju att sitta och pyssla.
Roligt att se olika kreationer i huset. En del av dem hade man redan sett på tv, och en del var inspelade med sändes först efter att vi varit där. Att rita med vit tusch på fönstret var en toppenidé. När det började skymma trädde det fram på ett helt annat sätt en i dagsljus. supermysigt och fint!

 Två av värdarna för dagen, Lee och Elin.
Det var en speciell känsla att sitt och pyssla under strålkastarna med kameramännen cirkulerande.



Vi var ca 20 personer i alla åldrar. Det producerades julkort på löpande band och kreativiteten svävade i hela rummet. Det skrattades, pratades och pysslades.



#platsförentill är en jättefin kampanj som är pågång nu!
Tanken är att bryta mönstret, bjuda in eller göra något med någon som du kanske inte annars gör något med i advent. Det kan vara allt från att bjuda hem någon för att baka pepparkakor till att lyfta fram en extra stol till julbordet. Klicka på taggen för att läsa mer om kampanjen på svenska.yle hemsida. Där kan ni läsa hur du kan skicka ett eget kort, direkt på nätet eller genom att ladda ner.
Kanske du kan förgylla någons vardag genom en liten handling?

#platsförentill
Här kommer ännu bild på korten jag hann göra. Skulle säkert ha hunnit med fler, men det var så roligt att gå runt och fotografera, fika och prata med helt främmande människor.


Stora julgransbollar, både ritade, urklippta och pålimmade.


Julgransbollar i form av knappar...


Ikväll kl. 17.25 sänds första julavsnittet från Yle Fem (repris tisdagkvällar kl.21.30). Det blir tre söndagar på raken med julinslag på Strömsö.
I dessa program kommer det inslag från vår pysseldag på Strömsö!

Känns hur pirrigt som helst!

Förstås är jag på jobbet idag när det första programmet sänd, men som tur så finns det på Arenan så att jag kan titta ikväll sen.

Hitta mängder av inspirerande klipp från Strömsö! (klick)

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Milla sa...

Det var jätteroligt att se, och jag ser fram emot att se er pyssla mer! Måste ha varit hur häftigt som helst att få vara med i Strömsö! ��

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen