fredag 16 december 2016

Blommig Fredag: "Nolltolerans"

I dagens "Blommig fredag" snackas det om "Nolltolerans", inte nödvändigtvis nolltolerans gällande världsproblem, njää, snarare snackar vi trädgård!

Jag skulle gärna ha nolltolerans för ogräs!
Gör ett hårt försök att hålla en ogräsfri trädgård, men come on! Jag har ju ett liv också, en familj och ett jobb. Hur terapeutiskt det än kan vara att sitta där på knä och dra dom jäkla ogräsen, så hinner jag faktiskt inte hålla det perfekt. That´s life!



Men jag försöker hålla dem under kontroll och går alltid och drar nåt smått lite här och där när jag går min dagliga rundvandring i trädgården. Den dagliga rundvandringen är ett måste, inte ett påtvingat måste, utan ett "gör så gott"-måste som jag bara vill göra, förrutom om det är storm eller spöregn. Då tittar jag ut genom fönstret istället.

1. Jag skulle gärna ha nolltolerans med ogräs.
- Lyckas sisådär...

2. Har nolltolerans med att inte kunna njuta i trädgården!
- Lyckas på den punkten, Njuter i och av min trädgård. Den är inte perfekt, men den är perfekt för mig. Det är där jag förlorar hum om tid och försvinner in i en egen bubbla. Den får mig att må bra.



Kika in på bloggen Bland rosor & bladlöss. Där finns tiotals inlägg från skandinaviska trädgårdsbloggare. Nytt tema varje fredag, alla med sin egna lilla tolkning.

/Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

5 kommentarer:

Carita och Bertel sa...

Det alltid roligt att kika in på bloggar man inte besökt tidigare. Jag har inte nolltolerans för ogräs, jag gillar den sysslan. Man behöver inte tänka alls eller låta tankarna flyga fritt. Ha det fint. Carita

Villrose sa...

Det var vel en nulltoleranse jeg kunne like :)
God helg!

Carina sa...

Det är väl det enda att ha nolltolerans mot - om man inte kan ge sig själv lov att njuta i sin egen trädgård. Lycka till med att njuta!

Carina

Rost och rädisor sa...

En viss tolerans mot ogräs får man nog ha även om det är ganska meditativt att rensa. Ibland är det bäst att sätta på sig skygglapparna istället.
Ha det så gott
/Anette

Veronica sa...

Ogräset är ju där oavsett! Jag gillar att rensa ogräs och ambitionen kan så klart vara att det ska bort, bort! Men att uppnå det man önskar med Nolltolerans är nog väldigt svårt!

Veronica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen