tisdag 9 januari 2018

Bloggen 6 år! + Utlottning


Idag är det 6 år sedan jag öppnade bloggen.
Vilken resa man gjort!
Är så tacksam för alla som läser.

Hur sjukt är det inte att det antagligen idag, på årsdagen, slår om till en halv miljon sidvisningar!!??


Vill ni fira detta med mig??!!

Sunds Trädgård i Jakobstad är också med och firar!
Idag har de satt fram årets frön, och självklart kunde jag inte hålla mig borta. Jag fick dessutom plocka ut 10 påsar av mina favoriter som jag gillar att odla.
De 10 fröpåsarna tänker jag nu lotta ut bland er!


Det finns ett generöst utbud på Sunds.
När jag handlar frön vill jag helst gå i hyllan och välja ut frön själv. Det är något speciellt med att snoka runt bland alla de sorter och fundera vad där är man vill ha. Det väcker en iver i kroppen, odlingsiver, längtan till våren!




På bilden ovan ser ni vilka 10 påsar det handlar om.
Kålrabbi, Nyzeeländsk spenat, Spenat, Störbrytböna, Svartkål, Sallad, Salladslök, Sommarmorots färgmix, Sommarmorot och Rädisor.
En blandning av frön som endera kan sås redan på vintern, förkultiveras och sås direkt på friland. Med dessa får du skörd både på våren, sommaren och hösten.

Reglerna är enkla!

1. Kommentera inlägget med en motivering varför just du ska vinna fröpaketet.
Underteckna med namn! Åven mailadressen bör finnas med, eller länk till blogg där jag kan nå dig.

2. Vinnaren kontaktas via mail (kolla även skräppost, har hänt att mailet åkt dit) samt i ett separat inlägg här på bloggen lör. 13.1.
Om jag inte hört något av vinnaren inom en vecka så dras en ny vinnare!

3. Vem som helst får delta!

4. Vill du ha två lotter så kan du dela inlägget på facebook, instagram eller blogg.
(Man får då låna bilden)

5. Utlottningen pågår från tisdag 9.1.18 till fredag 12.1.18.

Det här är mitt sätt att låta odlarivern gå vidare...
Lycka till!

Och stort tack till Sunds Trädgård för att ni ville dela med er av dessa frön!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

17 kommentarer:

Susanna B (you know me) sa...

Nåmen jag vill gärna ha paketet. Varför? För att man inte kan få för många om man är fröberoende ;). Kanske jag skulle sluta googla frö nattetid då också ;).

♥Min Eden♥ sa...

Jamen det vill jag vinna... jag har nämligen 100 kvadrat oförstörd odlinglott, vet du.... :)

Veronica sa...

Vad roligt och grattis till dina 6 år. Jag ligger lite bakom dig och firar 6 år i slutet på mars. Visst är det roligt att några av oss "bloggar vidare"!?

Och visst har man haft otroligt roligt med bloggarna genom åren! Och så många nya kontakter man fått...

Även fast många slutat att blogga så kommer jag köra på för jag gillar det lite mer "långsamma" tempot än vad det är på Instsa :D

Keep on Trädgårdsblogging :D

Jag har tagit bort min köksträdgård så jag skippar att vara med i tävlingen!

Må gott!

//Veronica

Linda sa...

Vad roligt med en så fin vinst, är gärna med o tävlar. Väntar på att odligssesongen snart skall dra igång!
//Linda

Anonym sa...

Grattis till dina 6 år! Självklart vill man vinna fröpåsar ���� / Lotta M
lotta.maatta@multi.fi

Anonym sa...

Tycker om att odla, men utrymmet räcker inte åt alla 10 påsar. Så vinner jag får jag nog dela med mej så flera får glädje av dem. 😁 johanna.akerlund@gmail.com

Anonym sa...

Grattis till dina sex år! Frön kan man aldrig få för mycket av, speciellt inte grönsaksfrön ;) Anna-Maj amg485@hotmail.com

Anonym sa...

Vilket fint pris! Frön kan man ju aldrig få för mycket av:)
I år är jag hemmamamma med stora planer på att utvidga trädgårdslandet ytterligare, så lite extra gratis frön skulle sitta bra.:)
/Tetti theresa.sjoberg@hotmail.com

Anonym sa...

Oj, vad roligt med frön. Våren kommer nog i år också! Jag blev särskilt sugen på morotsfärgmixen för att de är så vackra, nyzeeländsk spenat för att den är så lättodlad och ger stor skörd och bönor är alltid bara så goda, tycker dessutom hela familjen. Fyra odlingslådor väntar på våren och räcker det inte till blir det att ta en bit av potatislandet, alternativt gräva bort mer gräsmatta😊 Hälsningar, Leena

Maj Ahlvik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Maj Ahlvik sa...

Grattis till dina 6 år! Fint pris intressant med frön. Blev så inspirerad då jag besökte din odlingslott förra sommaren så det blir att odla lite mera detta år, jobbar ju med odlings nörden:) maj.ahlvik@gmail.com

Nina sa...

Grattis till 6 bloggår!!
Vilken fin vinst! För många frön kan man ju ändå int ha :)
/ Nina, mimminina84@yahoo.se

Bea sa...

Grattis på 6-årsdagen! Att bläddra bland fröpåsar och drömma om sommaren är bland det roligaste som finns /Bea, beatriceh.bjorklund@gmail.com

Bea sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Grattis till de 6 åren �� Skulle vara en underbar vinst att få. Våran lilla fröken frågade härom dagen att mamma, kan vi börja odla snart? Ärtor, och morötter m.m ��
Grannen Heidi
heddan.forsman@gmail.com

Anonym sa...

Ifjol gjorde vi ett större trädgårdsprojekt hemma på bakgården som resulterade ett i mycket vackert trädgårdsland med massor av odlingslådor. Nu vill vi ju såklart också fylla lådorna i år så fröpaketet skulle vara en perfekt vinst :) nelamaria86@gmail.com

Anonym sa...

Hej Kitty!
Jag vill gärna vinna frön för odling ger glädje och förhoppningsvis god nyttig mat.
Lycka till med ditt odlade i fortsättningen!
Monica
monlid50@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen