onsdag 24 januari 2018

Brunch hos Maj Ahlvik

Igår var jag bjuden hem till Maj Ahlvik, ni vet, hon med en av de vackraste trädgårdarna här i nejden.

Jag var inbjuden för att äta brunch och snacka lite... lite... vi snackade i fyra timmar!


Och vilket bord som stod framdukat!!
Här fanns av alla färger och bara nyttigheter. Inget socker.
Det var blåbär, hallon, granatäpple, vindruvor, banan, melon och apelsinklyftor. En brödkorg med lite smått och gott, skinka, ost, nötter, smoothie, kaffe/te och pressad havtornssaft.
Fräscht, gott, underbart!





Tanken var att vi även skulle gå ut och sitta i spa och prata, men det var -18 grader och min förkylning är inte helt okej ännu... Bättre att spara det till en dag som är aaaaaningen varmare...

Trädgården ligger under ett tjockt snötäcke, men jag kunde inte låta bli att gå ut på terassen och fotografera utöver hennes vinterträdgård.
Hon har kraftiga portar och tydliga former som gör att trädgården är intressant även under vintern.


Maj lånade ut några sommarbilder till mig, så ni ska få se vad som gömmer sig där under. Jag har fotograferat själv i trädgården många gånger, men den ändrar så mycket varje år, så jag kände att mina bilder var så missvisande.

Första bilden är av deras utespa... där vi hade tänkt sitta igår...





Och den enorma syrenen!!!






Nästa sommar ska jag uppdatera mig hos Maj och göra ett nytt trädgårdsreportage!
Tack för all god mat, pratstunden och ditt härliga sällskap!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Maj Ahlvik sa...

Tack, för att du tog dig tid, vi syns i morgon kväll på din kurs skall bli intressant :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen