måndag 8 januari 2018

Trädgårdskaffe hos Anna

Igår var trädgårdskaffe-gänget inbjudna till Annas i Jeppo.
Anna och hennes familj bor i ett gammal, stort, underbart hus. Utanför ligger en vacker trädgård med grönsaksodling, blommor och djur.




Utsikten från köksfönstret, ån, ingen dålig syn.
Nu längtar vi till sommaren så att Anna får bjuda in oss igen så att vi får utforska allt det som finns gömt under snön också!




Det var en underbar dag att köra ut till Jeppo!
Solen lyste upp i det vackra vintervädret och omgivningen här är bara för underbar.


 Det var några som inte kunde komma, men av oss som var här tog Nina en riktigt fin bild. Själv står hon bakom kameran och syns därför inte på bilden.

Från vänster: Sandra, Jag, Susanna, Anna, Nina Ö och Nina G bakom kameran.


Alla hade med sig något, så bordet blev rätt fullt med mat.
Vi hade potatis och palsternacka som varit i ugn, blandat grönt som var nyplockat ute i trädgården, pickles, hemgjord lchf nachos, flera olika dippar och röror.
Själv hade jag gjort en vegetarisk och mjölkfri paj på grönkål, savoykål, purjo och svarta bönor. Har inte använt vegansk ost, havremjölk och bönor i paj tidigare, men jag blev riktigt nöjd med den. Receptet publicerade jag tidigare idag här på bloggen.

Själv skulle jag vidare på en babyshower och hann inte stanna ända till slutet. Hann ändå prata lite trädgård/odling och "byta" lite frön. Byta är kanske fel ord, eftersom jag hade glömt mina påsar hemma i hallen... Men det kommer fler tillfällen.

Det är otroligt hur laddad man känner sig varje gång man träffas med dessa underbara kvinnor!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

Rost och rädisor sa...

Wow vilket ställe och där bor alltså en familj...
Ni ser ut att ha det jättemysigt och tur med vädret.
Jag såg pajen på insta och tänkte testa ditt recept. Jag har inte tänkt på att använda bönor på det sättet, men det låter som en suverän idé. Sen kommer jag att göra den glutenfri också.
Tack för inspirationen och God fortsättning!
/Anette

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen