söndag 2 mars 2014

Ett annorlunda februari

Få se om våren kom onaturligt tidigt iår, eller om det ännu blir kallt och snö på marken??!!
Mars har nyss börjat och jag tittade tillbaka på foton jag tog för knappt en vecka sedan.

En av mina favoritplatser, terassen, 24.2.2014
Terassen är helt bar, lika som resten av trädgården.
Går inte att jämföra med hur det såg ut för ett år sedan!


Till vänster om terassen har jag mitt lilla körsbärsträd. Förra vintern satt det rätt djupt i snön vid den här tidpunkten... Men annat är det iår!


Min halfärdiga nya anläggning ligger helt blottad (24.2.2014)
... Nu har vi ju ingen snö och vädret har varit milt, ofta plusgrader och tidvis sol...
Detta har gjort att växterna vaknar till!!
Mina Krokusar är redan igång både runt körsbärsträdet och på bakgurden under äppelträdet!


Måste erkänna att jag är lite orolig att vädret ska slå om och allt som börjat kvickna till ska gå förlorat...



Kitty

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Mars blir nog extra spännande i år. Man vill ju så gärna glädja sig åt en tidig vår, men tänker det komma köldknäppar får det nog lov att komma snö också!
Vi ses imorgon, ska bli kul :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen