lördag 18 april 2015

vårstädning och knoppar

Nu har jag äntligen kommit igång med vårstädningen i trädgården!

För ca 1,5 vecka sedan lade jag upp ett inlägg från min stökiga entrérabatt där lökarna börjat vakna och ta sig upp mellan de vissnade fjolårsperennerna.

Nu har jag hunnit putsa upp i rabatten och man kan tydligt se hur perennerna vaknat till liv!

(foton tagna 15.4, ca 1 vecka efter föregående inlägg)


Mina Funkior har börjat visa knopparna också...





Min brokiga Stjärnflocka, Astrantia major ' Sunningdale variegata'
Stäppsalvia 'Caradonna' och praktveronika
Dvärgiris och Höstkärleksört
Vilka lökar satte jag här?? Har inget minne alls av vilken sort det kan vara! Ser iallafall ut att vara något jag inte haft tidigare... Framtiden får visa mig! (Samlingen lökar som sattes i höstas)



I bakgrunden skymtar mina lastpallar där jag arrangerat lite ett och annat i vintras. Nu ser det ganka trist ut med alla torkade callunda och gamla grenar av barrväxter mm. De två senaste dagarna har jag fräschat upp där och gjort lite vårfint. Det kommer nästa inlägg att handla om!


Kitty

1 kommentar:

Bettina Bäck sa...

Det är så kul att se när allt sätter fart! Och tur att brokiga stjärnflockan bor hos dig, jag hade tänkt kirskååååål och ryckt bort rubbet. Dödar nog massor av saker varje vår.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen