torsdag 31 december 2015

Årets sista trädgårdsinlägg!

Årets sista dag, visaren är strax över nollstrecket, himlen är mulen och det fläktar lite kalla vindar...
Hur skulle man inte avsluta året i trädgården om inte med en rundvandring med kameran i handen?


Inte många växter som är gröna, men några finns, som Alunroten här (ett par olika varianter).


Lite enklare att gå runt stenpartiet nu är på sommaren då Rodgersians blad går ända in i granhäcken.

Julrosen trivs så bra på den nya platsen. Den står där nu så grön och med fyra blomknoppar!

Det ser så annorlunda ut när alla buskar och träd tappat sina blad. Den vitbrokiga kornellen står och lyser röd och grann med sina bara grenar.


Snigeln (den enda snigel jag vill ha i trädgården) brukar stå ut över vinter. Här står den och tar skydd under krypenen 'Repanda' som växt sig så stor på två år!



Ja.. det syns i min trädgård att hälsan drog ner mig lite i höstas... Jag hann/orkade inte städa bort allt.
I påsen under bordet finns blå pärlhyacinter som jag grävde upp i entrérabatten för att ge plats för annat. I den vita plastlådan på sidan finns tre klumpar fulla av vita pärlhyacinter som grävdes upp vid porten till köksträdgården när jag fixade stenkanten i somras. Murgrönan som hängt på ladan sen i våras är fortfarande kvar, lika vacker fortfarande! I övrigt är det mest råddigt och oplanterade växter här och där som lämnat kvar i krukorna...
Men, vad gör det! Nya tag till våren!


Det var allt från min trädgård för iår!

Ikväll får vi fira in det nya året. Hoppas det ska bli ett dunder-trädgårdsår!

Kitty

3 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Din trädgård ser fin och städad ut även denna årstiden. Här är det mindre kul att gå runt just nu..
Önskar er en riktigt gott nytt år :)

♥Min Eden♥ sa...

Gott Nytt år Kitty!! :)
/Nina

Ida-Marie sa...

Roligt med ett sista trädgårdsinlägg för 2015, hoppas det kommer massor under 2016 :) gott nytt år!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen