lördag 1 juli 2017

Mörkt tema på krukväxter

Iår har jag fokuserat ganska mycket på mörka blad till krukorna på terassen.

Det är mörk alunrot, mörkt gräs, mörk prydnadsbatat, mörkt klöver och så blommande växter som cosmos chokomocha och mörkrosa dahlior. Och som vanligt har jag planterat i gamla konservburkar och hinkar i plåt och zink. Helheten är ännu inte klar, så det kommer bättre bilder vid ett senare tillfälle.



Idag kom ett par hinder i vägen, så det blev ytterst lite gjort i trädgården!
Jag har kört av och an på olika uppdrag, handlat virke, fixat ett jordlass till en kompis på sena kvällen och varit allmänt dålig iskick. Mitt i dagen fick jag gå och lägga mig en stund. För mycket sol? För mycket stress? Sömbrist? Kommer det ikapp en när man får ett par lediga dagar? Något var iallafall fel, så vi ska hoppas på en bättre dag imorgon. Lördag är sista dagen innan öppen trädgård, och här är massor kvar på "to do - listan".

Ska bli intressant att kolla dagstidningen lördag morgon...

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen