torsdag 27 juli 2017

Sandra's gardenparty

För snart en vecka sedan fick jag äran att närvara på Sandras gardenparty, eller rättare sagt hennes 30 års fest.
Grattis Sandra!

Vädret var helt på vår sida.
Varmt, skönt, myggfritt, men lite kyligt blev det till senkvällen.

Sandra, Nina och Nina + några andra..

Vi var ganska många från vårat trädgårdsgäng ("Trädgårdskaffe") där. Blev flera turer mellan blomrabattena, till köksträdgården och väldigt mycket trädgårdssnack.

Och vilka fina grönsaker Sandra hade pågång där!
Lite avis är jag nog på hennes bondbönor!
Höga kraftiga plantor som redan hade maffiga baljor. Jag sådde mina så sent, så de har först nu börjat göra de första pytte baljorna... Men det växer ju, jag får ha lite tålamod.



Susanna, Jessica och Nina
Konstaterade när jag kom hem att jag faktist inte fotograferat knappt... Hade väldigt få bilder, men jag får bjuda på det jag har. Som bilden nedan, så fin kombination av de ljusa brokiga oreganobladen, tillsammans med det gröna frodiga runtom och gräslöken som blommar hejdlöst.


Maten hon bjöd på var så god!
Vi fick pulled pork med sallad, ett plock av olika grönsaker, coleslaw och allt vad där nu fanns. Till kaffet blev det en marängtårta med lemoncurd och färska jordgubbar. Den tårtan var fantastisk!


Att sedan få sitta ute i trädgården och avnjuta allt i härlig miljö och trevligt sällskap gjorde det inte sämre direkt.


Avslutar med en bild på en färgkombination, så att inte hungern lämnar på.

Intill terassen hade hon en rödbladig smällspirea, grön Hosta och ett hav av blommande timjan. Där skymtar även kungsljus och ett och annat humleblad.
De gröna bladen med det mörka inslaget från busken och en bas av timjan i lila. 


Känner att jag snart vill gå på gardenparty igen. Och är inget på kommande så kanske jag måste ordna ett själv!
Hur trevligt som helst!

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Fina bilder. Jag tog ju inte en endaste kamera bild, tur att någon förstod att plocka fram kameran :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen