torsdag 23 november 2017

Hyacint-funderingar....

Torsdag, och snart helg igen.
Jag har funderat mycket på vad jag vill ha för blommor hemma till jul iår. Har så många ideér, så mycket jag vill ha, men saken är den att jag bara har ett par få platser där jag kan ha blommor att stå.

Hyacinter och Amaryllis hör till vanligheten, favoriterna.
Jag tycker egentligen att hyacinten är som vackrast i knoppstadiet, då man ser att blomman börjar trycka upp genom bladrosetten, men innan den sträcker på sig och slår ut. Sådär som på bilden nedan...

Sanningen är att jag får huvudvärk av hyacinten när den blommar.
Vita går bäst, och vita är det enda jag vill ha, enda som passar hos mig. Och de är så söta i planteringar, arrangemang eller bara att ha i ett glas med avtvättade rötter.

Få se vad det blir...


/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen