fredag 9 mars 2012

En vecka av hårt slit...

Känner mig helt slut i kroppen. Vet int vad det är som sugit min energi. Kanske att man varit i växthuset (känns som om man sku ha jobbat ute) och hållit på med stenar och murning 3 dar i sträck.. Snart, snart är vi klara... Jyst nu håller jag på att mura upp en grill som sedan ska flyttas ut i trädgården på skolan.


Grillen ska bli 11 varv hög, så ännu finns massor av jobb..
en glimt från anläggningen...


I djungeln (som ligger i samma del av växthuset där vi "leker på" i sandlådan) finns massa intressanta växter. Där kan man hitta fönsterfikusar och kaktusar som går ända upp till taket, fikon, ginko, vindruvor, bananträd, lagerbladsträd, olivträd,  och massor av annat! Flera växter och träd har varit helt "blad lösa" i vintervila, men nu så börjar de visa både blad och blomknoppar...



Nedan ser ni vinrankan som under de senaste dagarna växt så hårt att man nästan kan se skillnad efter att man varit iväg på lunch!


Igår hade jag hem 20 tulpaner i rosa, rött och orange och några kvistar av ruscus. Hade även slarvat hem en stor gren av en Ask (Fraxinus excelsior) som brutits av i närheten av det stora bygget som pågår utanför vår "matsal", som nu är en stor barack... Innan jag band mitt blomarangemang så var jag ute efter vide- och tallkvistar som jag blandade med, naturen kan ge så vackert intryck!

Tyvärr ser det inte så bra ut på bilden. Sku ha behövt ta ett nytt foto idag när tulpanerna har fått sträcka på sig lite ;)


Nu ska jag plocka fram Ikea-katalogen och göra en shoppinglista! På söndag kör jag och maken ner till  Ikea i Tammerfors för att inhandla lite nya möbler till arbetsrummet som vi håller på att renovera, och så måste sonen få ett nytt skåp av någon variant eftersom jag tog hans expidithylla :)

Ha en bra helg allesammans!

Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Fin bukett!

Drömgården sa...

Tack Nina! Jag har tagit nya bilder av den idag. Tulpanerna har sträckt på sig så fint nu. Jag hade med flit satt dem ganska lågt i buketten, annars sku di stick upp så långt sen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen