tisdag 6 mars 2012

Längtan till Ikea...

Nu vill jag komma mig iväg till Ikea!!! Jag vill ju få arbetsrummet färdigt NU!!! Tålamod är ju inte min starka sida...

Har funderat fram och tillbaka om hur jag bäst ska ordna med förvaring så att jag ska få bra organiserat, utan att ha för mycket hyllor, lådor, prylar... Fick en idé av min syster.. Jag har nu tagit sonens expidithylla och placerat den i arbetsrummet. Det är en bra lösning, och jag har tänkt på liknande tidiagre.. mitt problem är att den är svart. Jag gillar ju svart, och har tänkt att jag ska kunna ha svart-vit inredning i rummet. Men jag ville ha en ljus och neutral bas så att jag kan ha en ljus harmonisk inredning också. det är bra att kunna byta, så att man inte blir uttråkad ;)
Hade tänkt mej att nu ha en ljus inedning med blandning av både modernt och lantligt.. men nu har jag ju en stor svart hylla i rummet.. så nu blev de int riktigt så...



Hyllan var för stort i sonens rum, så han blev glad nu när han ska få nåt annat istället.
Ska skaffa fler vita förvaringslådor när jag tar mig ner till ikea om en vecka eller två. Ska ha alla mina tyger där som nu är i skåpet i pafflådor, vilket tar upp massor med utrymme!



Mina trädgårds- och inredningsböcker hittade också sin plats där.



Tidigare bilder från rummet hittar du här, men har nog bloggat om det flera gånger om man kollar in "Arbetsrum" under fliken "Etiketter".

För tre dagar sedan köpte jag en knippe tulpaner. Kolla vad häftiga dom är nu! Dom är helt utslagna, liknar nästan rosor, men de ser ändå inte överblommiga ut :)



Tack för idag och godnatt!
Imorgon är det ny dag på skolan, det är nästan två veckor sen sist! Det betyder också att det är väckning kl.5 imoron...  blä!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen