tisdag 29 maj 2012

Jordgubbsfrossa och sommartecken!

Efter en dag på skolan med massor av jobb och spring så sitter jag nu här och slappar lite. Började morgonen med att plocka 3,5 låda med jordgubbar. Det slutade med att jag köpte hem en låda med 8 askar! Ska äta några nu.. och så blir det lite till tårtorna... Dom är så stora, saftiga och söta! :)



Ett måste varje kväll är att gå ett varv runt trädgården och se vad som växt eller om något slagit ut i blom. Här kommer resultatet av kvällens tur.





Bilden ovan. Nere i hörnet är bild på en av mina favorithostor, "Robert Frost".


Att blanda in gulbladiga buskar är en "lysande" idé!  ;)


Tack för att ni tittar in!

Kitty

2 kommentarer:

Sandra, i sagarden sa...

Oj va snygga rabatter du har!! Den där med rodgersian var en fin idé!! Nu blev jag ju riktigt sugen på att gå ut på gården och pyssla lite ;)

Va tror du e e för sort på de där jordgubbarna Steven har i växthuset? Honeyoy? Bounty? Jag minns att iallafall de sorterna fanns ut i landet.

Drömgården sa...

Tack! :)
Jag är lite osäker vilken sort det är... ha hört nåt om Polka i förbifarten , men jag är int alls säker på att det är den sorten... undrar om det finns flera sorter där? tyckte nämligen att det varierande jordgubbar i både form, färg, smak och storlek...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen