söndag 10 mars 2013

Värmande vårsol....och nysnö...

Vårsolen lyser!
(bilderna tagna 1.3.13)


Solen värmer upp stenarna och de smälter snabbt fram under snön. Är så nöjd med den nya stenkanten. Den gör hela hörnet mycket intressantare nu på vintern också! Förrut var det bara en grässlänt, vilket betyder att det bara var snö, snö och inget annat. Nu träder stenarna fram och ger intryck för ögat!


Stenkanten nedanför vedladan har också fått en stänk av den värmande solen! Här under snön ligger min nya "Mutter-rabatt" och väntar på att våren ska komma, för att äntligen få sträcka ut sin nyplanterade grönska för första gången!
Åh, vad jag längtar efter att få se hur det blev!!


Våren närmar sig och man känner redan skillnad på solens värme!
Snön smälter snabbt på terassen där solen ligger på som starkast.
Tyvärr kommer mycket fram när snön smälter bort... HÄR kan ni se hur denna höstplantering såg ut tidigare.


Inte den vackraste efter vinterns köld...
hängig och vissen prydnadskål, blek och torr calluna, gul och bortfrusen murgröna...


Ser redan mig själv sitta där med min kaffekopp och en trädgårdsbok...


Och så kom snön igen!! Vi hade soligt och takdropp en vecka och nu har det snöat 2 gånger... Inatt hade vi nästan -21 grader, men på dagen har vi haft runt -7 och sol... kanske vi hinner få lite vår innan min födelsedag om tre veckor... HOPPAS HOPPAS!!


Hoppas ni haft en bra helg mina vänner!


- Kitty -

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

Vi har haft en riktigt skön och lat helg, tack!
Vilken bra grej då stenmuren smälter fram ur snön. Jag har samma grej med stenarna på framsidan hos oss. Då man ser hur de börjar synas mer och mer varje dag så märker man faktiskt att det händer nåt!
Hmm, de där höstdekorationerna på trappan borde man kanske börja städa undan nu :)

Vi ses om en stund!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen