lördag 31 januari 2015

Vissa dagar är trevligare än andra....

Som ni kanske märkt så har det inte blivit så tätt med inlägg här... Jag har haft lite fullt upp och inte riktigt hunnit med. Prioriterade att få alla inläggen från Sandras trädgård i följd och skuffade på resten. 

Min vecka.. ja den började med kvällsskift på måndag.

Tisdag började jag med jobb kl.6, arbetshälsovården och personalmöte på eftermiddagen och kursstart i Nykarleby på kvällen. Det var riktigt roligt att få träffa alla kursdeltagare och hålla introduktionen för trädgårdsplanering! Har ju inte agerat kurslärare tidigare, så det var en ny utmaning för mig. Nu har de tre tisdagskvällar på oss att planera sina trädgårdar med min handledning!

Onsdag var igen tidig väckning och jobb från kl.6.

På torsdag var det dags att köra till Munpolikliniken vid Vasa Sjukhus för att operera bort visdomstanden (har väntat i över ett år på detta!). Satte mig i tandläkarstolen och fick veta att de kommer att ta bort båda tänderna på vänster sida! Tror det var lika bra att jag inte visste att de tänkt ta två, kan hända att jag inte hade varit lika lugn då..
Trevligt var det inte och efter allt borrande och slitande så är jag ganska svälld runt trynet! 
Till och med ögat och andra sidan av ansiktet är lite svullet...


(ursäkta mig för de ofräscha bilderna!!)

Fredag gick till återhämtning... värkmedicin och ispåse... och fortfarande flytande eller mjuk kost.

Lördag, tidig väckning kl.5.10 och jobbdag. Rätt tufft att ha fart på i jobbet när det känns som om nån sparkar mig på käften varje gång jag böjer huvudet neråt... Kom hem i feber, sov en timme och sedan fick vi två extra barn hit på övernattning... Försökte mig på att äta en liten tortilla tillsammans med resten av gänget, men alla hade redan ätit klart och lämnat bordet innan jag hade fått i mig den. Inte lätt när munnen inte går att öppna tillräckligt och man är tvungen att tugga riktigt lätt och försiktigt... aj aj aj... Hoppas det går bättre med ätandet imorgon!

Nu är det bara att krypa ner under täcket och hoppas att allt känns bättre imorgon, för då är det återigen tidig väckning och jobb!

Blev även en vecka helt utan träning!
Men nästa vecka är jag tillbaka igen!

Go'natt på er!

Kitty

2 kommentarer:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Aj! Förstår att du har det jobbigt nu. JAg imponeras av dem som fixar det här med tandläkare. Bara tanken på att ev behöver dra ut en tand gör mig nästan gråtfärdig. Har kämpat med tandläkarskräck sen jag var liten då jag råkade ut för en mindre trevlig tandläkare... Jag hoppas att du mår bättre och kan peta i dig lite mer mat snart. Krya på dig!

Bettina Bäck sa...

Men isch, skönt att bli av med en tand man väntat ett år på att få operation av dock.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen