torsdag 16 februari 2012

Återuppståndelsen av halsduken från 2005...

Har en längre tid funderat på att damma av sykorgen som stått högst upp i garderoben i flera år... och idag kom den dagen!

 
När jag var moderskapsledig med den förstfödde (Alex som är född våren 2004) så fick jag för mej att jag skulle sticka en halsduk... kom aldrig så långt att den blev användbar.. och till sist hamnade den upp på hyllan när jag inte hade tid (intresse) att sticka mera. Jag är väl ganska lättutråkad och tålamodet tog slut när jag såg hur lång tid det tog  ;)


Säkerhetsnålen som syns, är där jag slutade för åratal sen...



Det var väldigt passande att återuppta stickandet, när man sitter här hemma och är helt utan energi. Får vara glad att jag inte har samma migränartade huvud- o. nackvärk som igår, så idag kan jag vara upp!

Nu ska jag fortsätta att sticka på min halsduk, så hinner jag kanske använda den sålänge vi ännu har vinter ;)

( Det kommer mera bilder sen när jag har hunnit längre... )


Kitty




Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen