måndag 13 februari 2012

Mina älsklingar

Snö, snö och mera snö! Barnen tycker det är jätteskoj med snö, speciellt nu när det bara varit ett par minus grader. Alex vill förtjäna pengar och hjälper mer än gärna med snöskottningen ;)
Jättesynd, eller hur??!  :)


Efter ute-bus blir det inne-bus!
Dessa två syskon kan leka, ha skojigt och vara gulliga med varann... mellan varven när de retas och bråkar... 


Min älskade kamera (Läs: fruktansvärda, dåliga, nervpåtagande, skitkamera) har fått fnatt. Den kan plötsligt börja ta blå foton! har försökt ändra färginställning, men det tycks inte hjälpa... Vilken tur att man kan ändra och fotografera med "sepia" istället :)


Alvas gosedjur "Lilla saken" som hon kallar den!



...Kan ibland bli lite störande i storebrors läxläsning... men det funkar ;) 


Ibland har vi lite problem vid matbordet. alva kan ha lite "myror i brallan", svårt att hållas kvar på stolen och att faktist äta upp sin mat. Några åskådare från mumindalen besökte oss ett par gånger förra veckan, till stor hjälp måste jag säga! förrutom att jag inte får så mycket matro när jag ska imitera alla muminfigurer när Alva inte sköter sig! ;)



Kitty

2 kommentarer:

Liljas Corner sa...

Hahaa, vilka livliga krabater du har :)

Drömgården sa...

Ja, dom kan no hitta på ett å annat... speciellt om ja tar fram kameran ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen