fredag 19 april 2013

Efterlängtade vår!!!

Är så lycklig över de senaste dagarnas hårda tag med den kvarvarande snön!
 
Nu ska ni få se jämförelsebilder tagna med tre dagars mellanrum!
 
 
 
 På bakgården kan vi äntligen se gräsmattan!
Den är dock plaskblöt, men vad gör det, den torkar nog upp! Och då får vi så in mera gräs. Vi har ju remsan runt nya köksträdgården där det ska bli gräsmatta och sen blev ju lite på vänstra sidan söndergrävt och uppfyllt när vi lade om kantstenarna.
På tal om köksträdgården, har ni sett??! Den är nu helt snöfri!
 
Blev så glad att jag plockade fram mina frön och försådde en del av grönsakerna idag!
(För igår fick jag faktist hemköpt en säck med odlingsjord.) Men det får ni se en annan gång!
 
 
Ser ut som att min Lavendel överlevt vintern i år igen! :)
 
 
 Blomrabatten vid entrén är snart helt fri från sitt vita täcke också! Härligt! Minns ni hur det såg ut tidigare? Kolla HÄR!
Och så får ni se en till bild på bakgården, men tagen från andra sidan..
Min "mutter-rabatt" har tinat upp och några lökar och perenner har börjat titta fram.


Åh, vad jag väntar på att få se Allium blomma!!! De är så höga och fina. De har verkligen något att säga till om i blomrabatten!
 

 Ja, framsida... Nästan helt bar!
Och inne i det lilla hörnet, (in till vänster bakom häcken) där är det plaskblött, för den sista snön försvann idag! Men...
 
 
... där kommer det nu upp massor av Krokus!
 
 
 Nu ska vi inleda grillsäsongen, så här fredagen till ära!
 
Imorgon kommer jag att befinna mig på Stormässan i Botniahallen i Vasa hela dagen. Jag kommer tillsammans med två andra från klassen att representera vår popup-shop.
Ni som finns i trakten ska absolut komma dit och titta er runt! Ni hittar vårat tält "på gården" intill ett 4-våningshus som byggts upp på trädgårdsavdelningen inne i Botniahallen.
Det är är trädgårdsmästarstuderande från vår skola, Yrkesakademin i Österbotten, som planerat och anlagt trädgården!
 
Ha en skön helg! Tror att det är lovat ett soligt väder!
 
- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen