söndag 4 augusti 2013

Öppna trädgårdar Finland!

Om sisådär en timme inväntar jag två fina tjejer, Nina & Sandra, som ska sällskapa mig i nejdens trädgårdar idag! Det är ju den allmänna öppna trädgårdars dag i Finland och vi har ställt in siktet på 5 trädgårdar och 1-2 plantskolor.
 
Förra året var det nog flera som öppnade portarna till sin trädgård, men då skulle jag jobba och hann bara till två av dem. Förstås så har jag turen att alla de jag inte hann till, de har inte ordnat iår.. eller snarare otur för mig då!
 
Men 2 av dessa 5 har jag inte besökt tidigare, och de 3 jag redan sett är värda att besöka pånytt!
 
Foto taget på "öppna trädgårdar 2012" i Guns trädgårdsrum
 
 
Vädret är strålande och jag vet att vi kommer att få en toppen dag!
 
Håll er i gräset, för här kommer vi!
 
 
 
Kitty

1 kommentar:

Liljas Corner sa...

En riktigt bra dag blev det ju! Härligt med all inspiration. Gissar att det kommer ett bamseinlägg om årets trädgårdar snart ;)

Ha en bra dag!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen