onsdag 28 augusti 2013

Varför blommar så få Dagliljor??

Det har varit dåligt med blomningen iår, när det gäller dagliljorn I MIN TRÄDGÅRD!
 
Under köksfönstret har jag den dubbelblommiga lime-gula dagliljan (som jag saknar namnet på) som blommar troget år efter år.. Observera att färgen på bilden är inte helt korrekt. Den är lite ljusare och inte så knallgul som den ser ut här..
 
 
Och den vanliga tidigar gula dagliljan blommade jätterikligt!

 
Men de andra då?
 
 
Hur patetiskt är inte det här??
Stort buskage av Dagliljan 'Sammy Russel', men endast en stjälk med knoppar!


 
Får väl vara glad för allt vad den blommar, för iår är det svagt med blomningen på mina dagliljor!
 
Ute på ändan av stenpartiet är det bara grönt gräs!
Inte en enda blomknopp så långt ögat kan nå...
 

 
Så här såg det ut förra året!
Massor av blommor! Och i bakgrunden skymtar knopparna från ytterligare plantor av samma sort och av 'Pink Damask'.


 
Ska visa några andra dagliljor från förra sommaren...
 



 
De följande tre är alla 'Ed Murrey' men i olika ljus eller olika stadier... Älskar denna! Ser ut som om kronbladen skulle vara av tjock sammet. 



 
Det var en del av dagliljorna.. som tyvärr inte blommar iår...
 
 
Kitty

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väntar med spänning på Maj Ahlvik's trädgård :-)

Unknown sa...

Wav. Den mørke, hvor er den flot!
Hilsen
JetteMajken

Liljas Corner sa...

Va synd, tycker allt har blommat så bra i år. Jag har inga dagliljor (förutom en som jag fått av dig, men den är så liten än) så jag kan inte säga om det är ett allmänt fenomen.

Tänk att det finns så många olika dagliljor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen