lördag 11 januari 2014

Mitt 2013 : Februari

I februari var det fortfarande mycket snö. 
Som ni ser på bilden under så fanns flera fina dagar då solen smälte fram stenar och orsakade snöras från taken.


Det var så mycket snö att trappan upp till terassen var helt gömd och snön var i höjd med däcket!



Jag gjorde några praktikdagar på Blomqvist plantskola som assistent vid fruktträdsympningen! 
Så intressant!! 


Det var också tiden för fröinköp och planering inför odlingssäsongen som väntade runt hörnet...


Februari var även den första månaden på Xtravaganza!
Jag började träna och lade om kosten. Äntligen började jag se vikten gå ner igen!
Lite smakprov...

LCHF American pancakes
LCHF American pancakes
Färggrann shopping med hälsosamma råvaror
Köttbullar sprängfyllda med färggranna grönsaker
Grönsaks-Kycklingsoppa
Tonfisksås på kokta zuccinistrimlor med grönsaker och grynost
Pestolax med rotsaker
Alva stod första gången på skrinnskorna... gick lite "sådär" i rinken... men nästa gång... :)


Alex fick köra runt snöskotern på gatan med lillasyster på eftersläp!


Tror det får räcka så!
:)



Kitty

3 kommentarer:

Helens trädgård sa...

Ni har mer snö än vad jag har här i Piteå. Kul för alla barn att kunna vara ute med pulka, skidor, göra snögubbar och leka.

Ser att du har varit hos Blomqvist, kul! Det är mina kompisar också så du får hälsa dom alla från mig.

Maten ser supergod och nyttig ut.

Ha det gott!

Hälsningar
Helen

Helens trädgård sa...

Ni har mer snö än vad jag har här i Piteå. Kul för alla barn att kunna vara ute med pulka, skidor, göra snögubbar och leka.

Ser att du har varit hos Blomqvist, kul! Det är mina kompisar också så du får hälsa dom alla från mig.

Maten ser supergod och nyttig ut.

Ha det gott!

Hälsningar
Helen

♥Min Eden♥ sa...

Hallo hallo, Du frågade om jag tänkte vara med på Öppna Trädgårdar. Jag har faktiskt inte bestämt mig ännu. Jag funderade om jag borde "tagga ner" ett år...om jag bara skulle ha under Jakobsddagar, det skulle få räcka. Tänkte du vara med i år?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen