torsdag 2 januari 2014

Nyårsafton 2013-2014


På nyårsafton var vi bjudna hem till våra vänner. Vi har barn i samma åldrar (äldre pojkar och yngre flickor) och de leker så bra tillsammans och har roligt att man knappt vet av att de är med! Vi hade planerat en meny tillsammans och jag ville dessutom bidra med något annat till bordet... Ett arrangemang.


Som bas har jag använt mig av Coloradogran. 
(Jag var tidigare i vinter och samlade lite grenar när ett träd gick av på bakgården hos mina föräldrar. HÄR använde jag av dem till en dörrkrans.) 

De andra växtmaterialen är 
Pistach, glittrig Brudslöja, silver Brudslöja, silver Björngräs och vita Tulpaner
(tyvärr hade jag köpt hem för lite Björngräs och Tulpaner, men det fick duga såhär..)



Nyårsmeny

Klyftpotatis
Ugnsrostade morötter
Stekt Innerfilé av gris i gräddpepparsås
Sallad med fetaost

Hallonpaj med lättvispad grädde



Pajen är gjord på ett mandelbotten och sötad med stevia. 
Inget mjöl och inget socker!


Innan vi gick ut och sköt de sista raketerna fixade vi snacksen som vi skulle ha efter att vi skålat in det nya året. Två varianter blev det, Mozzarella-tomat och Kyckling-mustapekka ost. Dessa ska serveras med mousserande vin, jag rekommenderar Spumante.

Ute hade vi inte en snöflinga i sikte... men regn, det hade vi! 
Spelade ingen roll för barnen. De hade lika roligt i varje fall!



Gott nytt år från oss!


På kommande på bloggen:
- Året 2013 - månadsbilder
- Drömgårdens 2-års jubileum den 9.1.2014
- Opublicerade inlägg från sommarsemestern till södra sverige och andra trädgårdsbesök
- Vinterträdgård
- Inredning och arrangemang
och mycket mer....


Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vackert och gott i goda vänners sällskap. Låter som en toppen nyårs afton!
God fortsättning :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen