onsdag 9 januari 2019

Årets första trädgårdskaffe-träff



Jag umgås med ett härligt gäng tjejer som alla har ett stort gemensamt intresse, TRÄDGÅRD.
Det började med att vi hade en kaffedejt, en till och en till. Sedan kom smeknamnet "Trädgårdskaffe-gänget".

De flesta av oss satsar även på att producera egen mat och en del är nästan självförsörjande på grönsaker mm. Det betyder att när vi träffas så snackar vi trädgård och odling!

I helgen träffades vi igen.
Det var våran första träff för iår och den var hemma hos Susanna.
Passade på att ta några bilder av hennes vackra hem också.





Vi var knappt halva gänget på plats, men det betyder inte att det var nå enklare att få taltur. Prata, det är något vi är väldigt bra på. Speciellt när det kommer till odling och frön mm. Vi blir aldrig klara, men till sist måste man sätta punkt och åka hem (efter tillräckligt många timmar).

Det är ett härligt gäng, en värdefull vänskap, som jag är väldigt tacksam över.
Vi kan snacka om det mesta, även utanför trädgårdsramarna.

Från vänster: Nina, Sandra K, Sandra N och Susanna. Själv står jag bakom kameran som vanligt... 

Eftersom det finns en och annan diet och allergi i gänget så brukar vi köra knytkalas på våra träffar, då vet man att alla kan äta nånting.
Men det bli en hel del mat. Susanna hade gjort en jättegod grönsakspaj med mandelbotten och en glutenfri/sockerfri kladdkaka. Vi andra hade med lite ett och annat. Det var frukter, nötter, tortillachips, mörkchoklad, lakritsmandlar osv. 



Kladdkakan är faktiskt gjord på svarta bönor, ett recept av Farbror Grön.
Vi åt den tillsammans med soyagrädde, blåbär och nötter.
Supergod!



Lite fröbyte blev det på slutet, men nästa gång (snart) så blir det ännu mera fröbyten!

Tack igen tjejer!
Alltid härligt att umgås med er!


Förresten, så kom jag på att idag är den 9:e januari.
Det betyder att idag fyller bloggen 7 år!
Har jag bloggat i 7 år??!! Tiden går fort när man har roligt!
Grattis Drömgården!

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Grattis till bloggens 7 år! Fin fina bilder!!

Susanna sa...

Tack för senast! Kladdkakan var ju lite modifierad så den också skulle bli mjölkfri. Går hur bra som helst! Brukar också byta ut stevia mot honung eller kokossocker och har en mindre mängd sötning än ursprungsreceptet i och med att jag ändå har plommon i. Då man har vant sig av med söta saker tycker jag det funkar bra! H. Susanna

camilla sa...

Varma gratulationer till sjuåringen. Bra jobbat!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen