onsdag 10 oktober 2012

Partylite stämning och Högvatten


Som en del av er kanske hört så har det varit översvämningar i Södra Österbotten här i Finland.
Värst var det söder om Vasa.
Bilden ovan är tagen i Oravais när jag körde från skolan, tyckte ju att det var så fint! Lite högt vatten, men inte så farligt. 

Bilden ovan är tagen i Vassor, ca 25 km norr om Vasa. Här var det högvatten! Sjön och diket har flutit ihop! Inte många centimeter under väg höjden... 
Bilden är tagen i farten när jag körde, så den är inte den bästa.
På andra sidan vägen var några åkrar delvis under vatten...

Det finns ju även de som fått ta båten till hustrappan!!!

Väl i Vasa så hade jag skoldag framför mig och efteråt skulle jag håll en Partylite visning i Kvevlax!


Här får ni se lite av produkterna jag hade med. Tyvärr klarade inte min kamera/telefon av skemet från ljusen och skymningen runtom, så inget gör sig riktigt rätt på bilden.



Det är s mysigt med Partylite nu när det blivit mörkare om kvällen!
  ...Och det blir ju inte sämre av stämningen man får! Trevligt hade vi!


Efteråt återvände jag till Gamla Vasa igen och övernattade på mitt internatsrum.
Min kväll bestod av Partylite, datorn och Sushi.

Men nu har bda barnen feber, så det blir att stanna hemma imorgon. Kommer att få vara hemma hela 1,5 vecka nu eftersom nästa vecka är höstlov!! Härligt!

Ha de gott!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen