måndag 23 december 2013

Choklad i olika former...


De senaste dagarna har jag fixat till lite julgodis. 
Hann inte riktigt med allt jag hade tänkt.. men, vi kan göra lite nyårsgodis efter julen istället!

Dagens godis blev: 
Vitchokladtryffel med hackad mandel
Tryffel smaksatt med Creme de Menthe
Rocky road fudge
Rocky road fudge utan nötter
Mexikanska sockertoppar
och en hälsosammare chokladcrisp

Vitchokladtryffel med hackad mandel
Tryffel smaksatt med Creme de Menthe
Chokladcrisp av 70% mörkchoklad
 Ville även göra en lite hälsosammare variant. 
Mina Chokladcrisp innehåller:
70% choklad, salta jordnötter, Walnötter, torkade tranbär och AllBran flakes

Rocky road fudge
 Har fixat lite "ge bort-fat" som jag haft med mig när jag önskat god jul...



Mexikanska sockertoppar
 

Julsenap hann jag också koka några burkar av! Det hör till traditionen för mig att ge bort senap och hemgjort julgodis, inpaketerat i plast med nåt fint band och en hängande etikett...


(klick)

God Jul!

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen