söndag 3 januari 2016

Youtube kanal

Ibland brukar jag filma i trädgården, men filmerna måste vara så korta för att kunna överföras hit till bloggen.

Igår frågade min 11 åriga son mig om han kan få en youtube kanal.
Hans kompis har en och de brukar filma när de cyklar i skogen, driftar på hala vägar osv.
Först var jag lite tveksam, men när jag tänkte efter en stund så gick jag med på det och hjälpte till att öppna en kanal. Jag vet att han har huvudet på skaft och är en sådan som alltid frågar innnan han gör något.
Här ska ni få se ett av klippen från hans kompis kanal. Det är min son i blå kläder på orange cykel.


Vi hade förstås krav på att alltid få se innehållet innan det sätts upp!

Då slog det mig!
Men varför inte göra en sådan själv i bloggens namn??
Då kan jag ladda upp filmerna där och sedan plocka in dem i mina inlägg på bloggen!

Så nu får jag presentera min youtube kanal Drömgården blogg och min första uppladdade film!
Tyvärr fick jag se att efter uppladdningen så fanns "Wondershare" som vattenstämpel över skärmen.... Dessa gratisprogram... suck! Ska se om jag kan korrigera det, annars blir det att ladda ner något annat program.



Kitty

2 kommentarer:

Linda sa...

Windows moviemaker är ett enkelt videoredigeringsprogram :) testa det!

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Vilken kul ide´:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen