onsdag 13 januari 2016

Från torkat till grönt!

Hyacinterna och de små Höstglödarna som fanns i mina guldkrukor har sett sin bästa tid och ska nu få fortsätta sitt liv mot tippen.

Vet inte varför det blir så varje år, men när julen är över så slutar jag att sköta om julblommorna.
Vill jag att de ska dö för att ge mig en orsak att kasta bort?
Blir det så att jag glömmer dem, bara för att de inte ska stå i entrum längre?


Höstglöden är ju en vanlig grönväxt som man kan ha året runt, men oftast är de inte speiellt långlivade hos mig. De behöver inte så mycket vatten, och ofta har jag dem för blöta eller krut torra. Att dessa har pytteliten jordklump gör ju också att de torkar snabbt.


Var in till Sunds och "tittade" på frön tidigare idag. Erkänner, hade nog några påsar hem...
Köpte även en Pilea, då jag ändå var där..
(Den har väl inget speciellt svenskt namn, utan man använder Pilea)
Tänkte att den blir passligt stor för mina små guldkrukor när jag skär upp den i tre delar.

Pilea Glauca


Blev helt bra. När de får komma igen och växa till sig så tror jag att de blir lite jämnare.
Får bara inte glömma bort dem nu så att de torkar bort i vardagsrummet!

Slängde även bort hyacinterna som stod i glasen på den övre hyllan. Nu står de tomma, så något måste ske på hyllan, för detta är inte alls snyggt! Så långt hann jag inte idag iallafall..


Vill ni se hur det såg ut innan så är det bara att kika HÄR
Ha en skön kväll!

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen