fredag 2 september 2016

Spindelnät

Alla dessa spindelnät som finns överrallt i trädgården nu...
Kan inte säga att jag gillar dem. Det är inte alltid så vackert på bild med ett ihoptrasslat nät fullt av flugor och andra insekter när man försöker fotografera en vacker blomma eller något dylikt.

Men, det kan också vara vackert i sig när man vill gå ut för att fotografera något på nära håll. Den här gången var jag inte ut för att fotografera trädgården, nej, jag var ut för att gå lite mera på djupet.


Den här rostbruna spindel var mitt uppe i sitt byggprojekt. Han spann sin tråd och klättrade alla vägar för att spinna sitt nät. Nätet var litet ännu, men byte hade han redan.


Vilket hantverk. Visst, han har missat några maskor, ingen av oss är perfekt.
Undrar hur länge han fått jobba för att skapa ett så stort när med så vackert mönster?
Nu satt han bara där i mitten. Satt och väntade på att någon insekt skulle fastna i hans konstverk.



Nu ska jag spinna vidare...
Vilket torrt skämt! I know!!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar
Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

Marias Memoarer sa...

Härligt med spindelnätbilder! :) Jag har fotat en del sånt också de senaste dagarna, men har inte tagit en ordentlig titt på dem ännu, så återstår att se om de blev lyckade :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen