fredag 11 augusti 2017

Höstens stora målarprojekt

Dags att avslöja det stora projektet jag nämnt om ett par gånger.
Projektet som man ska hinna med utöver arbetstiden, familjelivet, hushållssysslorna, trädgården och grönsaksodlingen.
Projektet vi pratat om i två år, men som inte blivit av. Inte förrän nu.

Vår fasad börjar ha sliten färg på solsidan.
Vi hade tagit beslutet om att behålla den ursprungliga färgen.. men saker kan ändras.


Det är inte alltid ergonomiskt att måla...
Eller mycket svängutrymme...


Sedan finns det de som flippar ur också...
Vet inte om det berodde på målet, sällskapet eller att kameran riktades...
Men det blir en fin familjetid när alla hjälper till.


Garaget var värst med!
Här fick vi tvätta och putsa lite innan färg kunde strykas på.


Vi är snart genom första varvet på både huset och garaget, men det vill jag inte visa på bilder ännu. Lite måste jag dra på tills jag är redo med före-efter-bilder.

Det känns som att koma hem till ett nytt hus när man kör in på uppfarten. Det blev plötsligt 10 år nyare! Tänk vad nåååååågra liter färg kan göra.

Här finns ett inlägg från 2015 då jag började fundera på färgval. Blev det lika som de förslag jag hade då?

/ Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

4 kommentarer:

Trädgård i Torslanda sa...

Ja, att måla om huset är ett stort projekt som man får ta lite sats för att både börja och avsluta. Hoppas ni blir jättenöjda med färgen.
//Helene

Malin sa...

Det blev grått ändå, och inte blått eller rött!
(Kvinnor är listiga för att till slut få den färg de vill ha ;)..!)
Bra val, det blir snyggt!

Nina sa...

Ska bli så intressant att se hur det blir! Jag vill ju också ha svart eller grått... Stort projekt är det, kämpa på!

UplayOnline sa...

Hoppas ni blir jättenöjda med färgen.


แคมฟรอก

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen