torsdag 4 december 2014

Att öppna adventskalendern...

Det här med adventskalender...
Det är nästan det sista barnen pratar om innan de går och lägger sig på kvällen... och det första de vill göra när de vaknar!

Nu har ju vi rätt så tidiga mornar!
Jag åker iväg runt 5.45 och maken som börjar 6.30 kör Alva till dagis till kl.6.05!

Så hos oss väcks barnen kl.5.40 och då kommer de släpandes till köket inlindade i sina täcken!
(Förrutom Alva som ibland redan har klätt på sig! Duktigt tjej!)


Tror att det är rätt bra att våran kalender är så pass högt uppe. Har mina aningar om att de bara skulle gå och knapra på påsarna för att gissa innehållet annars. Så har de gjort övriga år iallafall. 
Men barn är barn, så inte har det stört mig! Jag skulle säkert gjort samma sak när jag var barn!

Nu är ju denna gren inte den stabilaste, utan svajar till om man drar för hårt. Därför klipper vi ner påsen och barnen turas om att öppna dem. Det finns dock alltid till dem båda i varje påse! Har t.o.m slängt in en och annan surprise åt maken...





Ha en fin torsdag!
Imorgon har vi FREDAG!!!



Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen