fredag 1 maj 2015

Planterar ut mer lökväxter...

Innan jag bytte jobb förra veckan så hann jag få en låda med vita blommor av min kollega. Tror att det är en vit Rysk blåstjärna. Det var flera tuvor i lådan jag fick och nu har jag utplanterat de flesta.


Att ta upp blommande lökar och sedan plantera ut dem tillbaka några dagar senare (och man haft lökarna bara efter att jag skakat lite jord och andra rötter ur dem) ser ju aldrig snyggt ut! De ser trötta och hängiga ut, men jag får invänta nästa vår, då de får komma upp av sig själv i min blomrabatt och lysa med sina vita blommor!




Det var inte det enklaste att få en bra bild på den. Solen lyste rakt på den bländande vita blomman, samtidigt som vinden hade den att svaja från sida till sida!


Hoppas ni haft en bra första maj!
För mig blir det en lördag i jobbet, trevligt så! Trivs jättebra! 
För er som inte hört var jag jobbar denna säsong som trädgårdsmästare, så kommer det nog fram här snart...


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen