onsdag 13 maj 2015

Solig fredagsmorgon i trädgården

Några bilder från förra veckan... 
Hade visst glömt att publicera inlägget!

Efter regn och värme kommer grönskan!



Mitt fina Miscanthus sinensis 'Purple Fall' som jag planterade ifjol har inte kommit igång ännu. Hoppas verkligen att det bara är sent och inte dött! Älskar detta gräs! Så vackert att ifall det inte överlevt så är det värt att skaffa en ny!


Busken (Hyrangea 'Annabelle') som aldrig blev till något pga en vinter ut i kruka blev omplanterad här på hörnet när jag gjorde rabatten hösten 2012. Förra sommaren kunde jag se att de klena 10cm höga pinnarna växte till sig och nu har den fina knoppar! Det finns alltid hopp!

Om ni klickar på länken så kan ni se från året efter då jag fortsatte med rabatten hur ynkligt buskskott som satt där bredvid stenen!


Filipendula 'Kahome', Litet älggräs, är också påväg upp. Var osäker på hur den skulle övervintra när den blev så sent planterad.



Jag stod i spöande regn-snöslask och planterade de tre plantorna i början av november. Innan jag var klar så var marken täckt av snö! Följande dag var hela trädgården ett vinterlandskap!! Nu ska jag få se dem komma upp direkt på sin plats och förhoppningsvis trivas. I juli-september ska jag få se den prydas med massor av rosa blommor!




Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen