tisdag 30 juni 2015

Uppiffade recyclingbord

I höstas fixde jag två bord av lastpallar och betongplattor för att få lite höjd till mina krukor och stilleben inför vintern.
De kom rätt sent på sin plats i vår, eftersom terassen var sliten och behövde få sig en omgång med penseln! Nu har vi nyoljad terass i en gråare ton än innan, så färgen passade perfekt att behandla mina lastpallar med. Nu kommer de att hålla längre, samtidigt som de fick en snygg och lite mer nertonad färg. De började faktiskt se lite äldre ut...
Äntligen fick jag sommarpiffat på terassen också!



Lastpallarna och krukorna med örter blev nästan samma färg.



Hittade några rest brädor som maken skruvade ihop till mig. Perfekt att använda på terassen (eller var som helst i trädgården, även inne) när man inte vill placera direkt på terassen (eller golvet). Den fick sig också ett varv med oljan.


Hittade svarta metallskyltar på jobbet som jag skrev på med vit penna. Tycker att det är rätt trevligt att ha massa doftande kryddor nära sittplatser, speciellt behändigt nära matlatser!


Konservburkarna har jag hämtat från ett restaurangkök, krukan med Cosmos är från ett gårdsloppis och lilla plåtlyktan med orange handtag är köpt på rea från Sunds.


Cosmos 'Chocamocca'
Konservburken på bilden nedan (med rosa 'Sinetti' planterad i) står på ett lågt underlag. Även det en restbräda jag hittade som var färdigt gråpatinerad. Jag sågade brädet i tre bitar och skruvade tre tunna ribbor bakom. Rätt enkel att göra, fungerar som en bricka att ha under lite vad som helst. Här fungerar det som underlag för krukorna.


Som ni säkert har märkt så gillar jag verkligen att återanvända gammalt material. Att använda okonventionella material i nytt syfte och sedan kombinera med lite grönt.
Känns på något vis trevligt, välkomnande och inte för strikt.

Lite som jag... social och framåt, även om jag kan vara lite smutsig och kantstött!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen