torsdag 17 september 2015

Livet som lyxhustru och kurslärare

Ibland går inte alltid som planerat, men det brukar alltid lösa sig på något vis.
För ett par veckor sedan tog mitt arbetskontrakt slut. Jag var ju medveten om att det skulle komma emot, men plötsligt hade tiden skenat iväg och säsongen som trädgårdsmästare var slut!
Visst kommer jag att hoppa in lite nu som då, helt slut är det inte, och till våren kommer en ny säsong!

Möter dagligen frågor som "Vad sysslar du med nu då?", "Har du nåt nytt jobb pågång?", "Vad har du tänkt göra i vinter?", "Finns det inget annat du kan göra?"

Istället för att svara att jag för tillfället är arbetslös, men letar efter jobb, så har jag valt att svara att jag är lyxhustru (med ett leende)!
Sen finns då gränsen var man räknas som lyxhustru och när man räknas som piga... Ännu har jag inte haft en enda dag med för många timmar på dygnet! Lite av orsaken till lugnet på bloggen...
Har kickat igång med att träna, städa, uträtta ärenden och handla mat medans dottern är på förskola. Har planerat kursen som startade i tisdags och har även lite inhopp med jobb ibland. Känns helt okej måste jag säga!

Nu efter kursstarten är jag så himla inspirerad! Så inspirerad att jag impulsköpte en bok idag!


Kursen handlar just om att styla och dekorera på terassen eller trappan, så boken kom verkligen till användning nu när jag planerar de två sista kurskvällarna! (bloggade om den här)






Älskar det matta papparsmaterialet och de fina fotografierna i boken!
Annika Christensen, en av bokens kreatörer, har en fantastisk blogg som ni kan kolla in här!

 I boken tas alla årstider i beaktan, så den kommer nog att plockas fram flera gånger om året för att hämta inspiration!

En och annan växt hamnade nog med hem också, men de får ni se en annan gång. Kommer inte styla min egen terass och trappa klart ännu. Mina kursdeltagare behöver ju ha något att bita i när vi den sista kurskvällen är hemma hos mig!

Ha en fortsatt trevlig vecka på er! Själv kommer jag att fortsätta i samma fart som veckan börjat... dvs fullt ös!



Kitty

1 kommentar:

Helt enkelt hemma hos mig sa...

Tack för boktipset! Ser ut att den är en bok som jag måste köpa :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen