torsdag 28 juni 2012

En heldag med sonen i Vasa

Klockan är 22.30. Börjar vara ganska trött.

I morse steg jag upp kl.5.15, som jag alltid gör när jag har skoldag! 6.30 hoppade jag och sonen Alex i bilen och brummade iväg mot Vasa.

Jag har varit hela dagen i skolans trädgårdsbutik, Solrosen. Alex var med på skolan, men satt mest framför datorn...


Efter skolan åkte vi in till stan, eller vi körde genom stan, ut till Wasalandia!


Alex tyckte att det skulle bli så skoj, det blev det också!


Där fanns massor att göra. Med inträdesbiljetten fick man åka på allt obegräsat, toppen!

Här är vi och yrar på i nå tunnlar...


Stocken, den åkte vi i många många gånger! Ibland var vi relativt torra när vi steg ur och ibland var vi rätt så våta...  :)
Det syns bra på Alex då hans glasögon är fulla av vattenstänk!


Med ett glädjeskutt så lämnar vi nöjesparken för denna gång, Alex väntar redan på att vi ska besöka den igen. Efteråt blev det pizza. Det var meningen att vi skulle äta thailändsk mat på en härlig restaurang, som heter Tom Yum Thai, inne i vasa. Tyvärr har de sommartider med endast lunchöppet, så det blev dörren bredvid istället...


När vi hade ätit lite tog vi en take away låda, för vi hade mer än en pizza kvar... Vi åkte vidare, köpte glass och fortsatte sedan till Ninas. Det blev trädgårdsvandring, kaffe med glass och en pratstund! Var tvungen att fotografera hennes ståtliga Allium, dom är ju bara för vackra.


Thanx Nina, nästa gång ses vi hos mig! :)

Det blev lite sen sovtid för Alex, me efter en sån här fullspäckad dag så somnade han bums.

God natt

- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen