fredag 8 juni 2012

Min rosbukett till helgen

Igår när jag lämnade skolan hade jag en knippe utslagna studentrosor i baksätet... När jag väl kom hem gick jag en tur runt trädgården och plockade lite grönt och annat för utfyllnad. I trädgården kan man hitta massor att använda!
Nästa gång jag är på plantbutiken ska jag verkligen gå runt och fundera vad jag skulle kunna komplettera med i trädgården, som skulle passa jyst när man vill göra arangemang.

Här finns: Daggkåpa, rödbladig alunrot, blad från praktnäva och toppklocka, veronika, gräs i blom och brudspirea


Rosorna: 2 x rosa, 2 x vita och 3 x gula.
Före och efter putsning...


Stora och vackra!


När jag väl stod där och band buketten ångrade jag att jag inte hade tagit fler rosor...

Buketten klar att binda ihop och skära av stjälkar


Vasen är kanske aningen högt, gör att buketten ser mindre ut än den faktiskt är... Den är större och finare i verkligheten, men jag får det inte fram på fotografierna.. Skyller det på att jag inte är ägare av en systemkamera, utan detta är fotograferat med min telefon!


Alunrotens mörkröda blad ger ett fint djup till buketten
Och brudspirean funkar jättebra som snittblomma!  :)


Tackar för alla som besökt min blogg!
Ni hör av mig snart igen!

Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen