onsdag 13 juni 2012

Kalastrix och trädgårdsfix

Grattis till våran Alva som blev 3 år i måndags! Då hade vi dubbelkalas för familjen och firade båda barnen på samma gång!


Så här såg deras tårta ut. När Alex fyllde år för två veckor sedan, då han hade kalas för sina kompisar, tårtan vi hade då skulle föreställa en skateboard. 


Alva hade på sig tunikan som jag sydde förra sommarn. Den börjar bli på den mindre sidan, men ännu passar den.

Nu ska presenterna öppnas!


Det blev massor av kläder och så fick hon en doktors väska, STOR Hello Kitty mjukis, en egen stereo, sago-cd och massa annat!


Alex har ju redan fått en del presenter när han hade sin födelsedag, men det blev en hel del ändå! Riktiga verktyg, pengar, tekniklego innehållande 4 olika byggsatser mm....


Hennes nya "vän" tar ganska mycket plats i sängen...



Sovrummet... Fundera om ja skulle klar av att betsa sänggaveln och hyllan... dom matchar inte riktigt med mina gråbruna Hemnes möbler... Men det är ju inte det enklaste att få rätt färg! 


I trädgården är floxen i full blomning! Den har växt massor! Snart är hela min trampsten inväxt... och varifrån har dom lila floxen kommit?? Plantan är säkert 4-6 år gammal och förra sommaren så fanns där plötsligt några lila blommor...


Mitt päronträd, inga blommor ännu... kanske nästa år... 
Funderar på att skaffa mig ett plommonträd...


Min Rodgersia V.Ä.X.E.R!!!


Nu har tiden runnit iväg igen... Imorgon ska jag upp tidigt som vanligt, men då kommer jag faktiskt att ta sonen med till Vasa. Jag har praktik på skolan, så han hamnar att vara med där, men sen ska vi hitta på något, bara vi två, och så förstås har jag jobb på skolan på fredan också...

Godnatt!


Kitty

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen