lördag 20 februari 2016

Dags för nya bloggtips!

Idag tänkte jag bjuda på två tips.
Ett som handlar om trädgård och ett tips på nyttig och god frukost!

TRÄDGÅRD: Igår läste jag om något intressant på bloggen Fagerdala trädgård, nämligen att man kan använda Chili som bekämpningsmedel mot bladlöss, vita flygare och andra sugande växter! Recept, anvisningar och råd hittar ni i inlägget jag länkade!

FRUKOST TIPS: En annan inspirerande blogg är Ingelas I kök och rum. Hon producerar konstant vackra och inspirerande bilder på inredning och mat mm. Hon bjuder även på hälsosamma recept som man bara längtar efter att få testa!

Min frukost idag gjorde jag efter att ha blivit så inspirerad av hennes inlägg om Smoothiebowlboomen.


I min smoothie hade jag:
Banan, blåbär, mango, chiafrö, mjölk och en sked grekisk yoghurt.
Den ska ätas ur skål, så konsistensen fick bli tjockare än normalt när jag dricker den.

För att det ska bli en frukostbowl så behövs lite tillbehör:
Hettade upp lite hallon (eftersom de var frusta utländska), snyggare hade det varit med hela, I know!
En klick grekisk yoghurt, bara för att den är så himla god.
Chiafrön, pumpafrön och frusna blåbär.




Den var såååå god!

Nu ska vi iväg till Slalombacken och jag är passligt mätt och belåten, men lätt i magen, efter min goda frukost!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

6 kommentarer:

lavendia sa...

Tur att jag åt gröt med lingon idag till frukost, för annars hade jag försökt efterlikna den fantastiska frukosttallriken. / britt

Helt enkelt hemma hos mig sa...

En riktigt god frukost ser jag. Tack för tipsen om bloggarna. Ska genast besöka dem :)
Önskar dig en fortsatt fin helg

Maria sa...

Så gott och fräscht det ser ut! :)

Rost och rädisor sa...

Ser otroligt gott ut och så nyttigt!
Ha det så gott
Anette

Ingela sa...

Det bästa med bloggar är att vi kan inspirera och underhålla varandra!
Kram och ha en skön söndag!

Barfota i mossan sa...

Oj, vad gott det lät! Får nog testa det någon dag :-)
Tack för din fina kommentar hos mig. Det är helt riktigt"sommersnow" som klättrar på planket. Kram Katarina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen