måndag 5 juni 2017

Rabarberns växtkraft!

Efter den isiga vintern var jag ganska säker på att min rabarber inte skulle överleva i plåttunnan. Först låg där ett tjockt istäcke på ytan och sedan då det började smälta så lämnade vattnet kvar. Eftersom jorden var frusen så slapp inte vattnet bort fastän det fanns hål i bottnet. Jag öste bort vattnet i hopp om liv och för att minimera chansen att de skulle ruttna.

Den 1 maj såg jag det första tecknet på liv!
Vilken lycka!


Den 1 juni såg det riktigt grönt och fint ut!
Tänk så tålig den växten är! Att stå i en plåttunna, ligga under istäcke och sedan under vatten. Man kan inte sluta häpnas över växtkraften!


Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

2 kommentarer:

Ein Dekoherzal in den Bergen sa...

oh der wächst ja prima...
leider bei mir heuer nicht so gut,,
ich hoffe nächstes JAHR wird es wieder besser,,

wünsche noch einen schönen ABEND
bis bald die BIRGIT aus TIROL

♥Min Eden♥ sa...

Ja jestas. Verkar vara svårt att få livet av den ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen