tisdag 27 juni 2017

Inför öppen trädgård

Inkommande söndag
2.7.2017 kl.12-18
är det öppna trädgårdar i Finland.

Jag kommer att ställa upp med min trädgård iår, det blir mitt andra år.
Adressen är Timmervägen 10 i Sandsund, Pedersöre (strax utanför Jakobstadsgränsen)

Jag har inte alls hunnit jobba i trädgården i den takt jag vanligtvis gör om våren, så nu gäller det att ligga i för att hinna med. Har en låååång lista med saker som behöver göras!




En av mina problem (problem är kanske fel ord, men det skapar mer jobb) är att den besvärliga vintern gjorde att en hel del växter strök med. Nu måste hålen fyllas! Jag har platser i trädgården som borde göras om, men några dagar före öppna trädgårdar är kanske inte bästa tiden att gräva upp hela rabatten och göra om.

Det fulaste i trädgården är helt klart isbrännan i gräsmattan!
Det ska toppdressas med jord och nya gräsfrön, men det väntar jag med tills öppna trädgårdar är över.

Ikväll har jag möblerat om lite i ett par rabatter, planterat lite nya växter och rensat lite mm. Kändes så bra att få upp farten. Imorgon är det att fortsätta (och alla dagar fram till söndag), blir nog bra dethär ännu.

Ni är så hjärligt välkomna att kika in hos mig på söndag!
Var inte blyga att komma och säga hej.
Hoppas vi ses!

Här hittar ni mer information och trädgårdar som deltar i evenemanget!

Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

3 kommentarer:

♥Min Eden♥ sa...

Jag skulle så gärna komma på söndag, men jag är tyvärr upptagen, du får ha en privat visning sen... :)

Nina sa...

Jag hoppas jag slipper å komma, ypperligt tillfälle att se både din å Sandras trädgård samtidigt. Ninas vill jag å se igen :)

UplayOnline sa...

du får ha en privat visning sen... :)


แคมฟรอก

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen