måndag 24 september 2012

Trädbeskärning och Dragkedjsbytning...

Ny vecka har börjat, och jag startar den med en skoldag i Vasa.
Vi hade "Företagsamhet" och marknadsföring från morgonen och sen blev det beskärningsteori igen!
Sen fick vi gå ut och vädra oss i stormen! Jisses vad vinden susade på idag!!


Vi hade lite Contortatallar, Lönnar, Björkar och Askar att beskära. Och vi hade nog en hel del att göra. Men jag gillar att beskära!


Det roliga med Contorta är att kottarna inte lossnar, de sitter verkligen hårt!
De finns fortfarande kvar efter stammen och grenarna fastän trädet fortsätter att växa!

Om man sågar upp en gammal Contortatall, så kan man bli väldigt förvånad... det kan nämligen finnas invuxna kottar i stammen....


Nu är de uppstammade och snygga! Dags att gå vidare till de andra träden... och imorgon fortsätter vi! Det finns hur mycket jobb som helst!

......  .....  .....

Alex kan inte längre cykla med fleecejackan till skolan... och den vi köpte förra hösten hade redan dragkedjan sönder...
Vad gör man då??


 Jo.. Då sprättar vi loss den!


...Och syr fast en ny!
Råkade hitta en passande i min låda med dragkedjor, där finns alla olika längder och färger!
Hade ingen vit, men mörkblå passade fint!


Sa jag att jag aldrig gjort detta förut??!


Hittar på vart efter, hur jag tror att det ska göras...


Då var det klart! Så nu har Alex en ordentlig jacka att ta på sig! 

Ha en trevlig vecka!


- Kitty -

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen