lördag 23 april 2016

Dotterns iver i trädgården

Måste bara visa några bilder på dottern. Hon är så intresserad och ivrig nu när hon upptäcker allt som börjat växa. Det var hon som drog ut mig i trädgården idag, innan frukosten!

Det börjde med att hon skulle gå ut och titta lite, plötsligt står hon i hallen igen och hoppar av iver och vill att jag ska komma med ut och titta. Ja, men visst! Vill dottern ut och titta i blomrabatterna så kan jag ju inget annat än följa med! Och det var faktist en riktigt skön start på dagen.  



Efter att de två stora granarna blev nertagna i skogen så fick vi in mera morgonsol på terassen.
Senare på eftermiddagen hade vi årets första fika där!




Det är så roligt att hon har fått så stort intresse för trädgården!
Det är ett riktigt nöje att ha henne vid min sida när jag är ute och jobbar.

Jag uppmuntrar gärna hennes trädgårdsintresse, speciellt när det kommer till odling av grönsaker.
Jag tycker att det är en viktig del av barnens uppväxt, med tanke på hur samhället ser ut idag. De behöver se varifrån maten egentligen kommer och hur det går till innan de kommer in på butikshyllan. Att de dessutom vill vara med och så frön, vattna och sedan stolt se på när det växer. Det är sporrande för dem att sedan äta det de själva hjälpt till att odla.

En sista sniff på penséerna innan vi gick in till frukostbordet.


Senare blev det rätt många timmar i trädgården, men det finns det inga bilder på.
Hann beskära klart det ena äppelträdet, klippa lite buskar och städa upp i ett par rabatter. Har idag fokuserat på den sidan av huset som är mot gatan, innanför häcken. 

Blev inte riktigt klar, pga att sekatören plötsligt sprätte mig ur handen och föll i delar! Som tur så hittade jag all fjädring, skruv och mutter, så de gick att laga.
Nya tag imorgon! Förhoppningsvis har jag nerklippt allt då!

Kitty
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar Bloggtopplistan för Finlandssvenska bloggar - Bloggar.fi

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Jag bestämt den flickan går i sin mors fotspår :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen