torsdag 25 maj 2017

Backsippan

Det är något speciellt med våren... 
En speciell känsla att gå ut i trädgården och utforska den grönskande processen...
Alla upptäckter man gör medans man går runt i trädgården med kameran i handen...
De första perennerna som blommar...
Aaahh... säget bara JAG ÄLSKAR VÅREN!

Backsippa, Pulsatilla vulgaris
I blomrabatten har scillan spridit sig runtom och inuti plantan... Vet inte riktigt hur den hittat dit, egentligen har jag den bara runt ett äppelträd en bit bort... Idag hittade jag enstaka scilla i hela denna rabatt!

Scilla


Har ni någongång tittat riktigt riktigt nära på backsippan? 
Det är en fantastisk växt. Vilka detaljer!
De första ludna knopparna, den intensiva gula mitten som utslagen och alla håriga växtdelar osv...
Såååå vacker!

Backsippa, Pulsatilla vulgaris


Kitty 
bloggtoppen.fi - finlandssvenska bloggar

1 kommentar:

♥Min Eden♥ sa...

Ja den är sannerligen en skönhet! Den har aldrig trivts med mig dock.. Härliga bilder!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Finlandssvenska bloggtoppen